Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

14 Haziran 2010 Pazartesi

SU KABAĞINDAN AVİZE



Geçen sene canım anneme su kabağından avize yapmak istediğimi söylediğimde amann sende işinmi yok demişti .... ramazan bayramında köyden eve geldiklerinde baktım bir poşette su kabakları :))) nasılda sevindim o zaman bu zamandır yapacağım avizeleri bir türlü fırsatım olmadı bu gün tüm gün uğraştım ama sanırım değdi yaptığıma ilk kez yapmama rağman hoş oldular yahuu :))) ortadaki ni sevgili arkadaşım gönüle yapyım gerçi o biraz farklı bir sey istemiştı ama elimdeki malzemelerle ancak taşlarla süsledim gerisi artık onun hayal gücüne kalmış :))) gelelim nasıl yaptığıma bir sürü araştırmalar sonucu kendimce en uygun yapma şeklini buldum bunun için bir adet maket bıçağına boncuklara boyaya ve yat verniğine ihtiyacımız var ilk önce kabagımızın alt kısmından bır daire oluşacak şekilde çizdim sonra dikkatlice maket bıçağını kullnarak çizdiğim yerden kesmeye başladım biraz sert olduğundan aman parmaklara dikkat tüm daire tamamlandıktan sonra bir bıçak yardımıyla daireyi açtım içinden tohumlar cıkacak boşaltıp içini temizliyelim daha sonra ben öyle yaptım bir yorgan iğnesiyle istediğimiz yerlerden delelım kabağımızı iğnenin deldiği yerede yıldız tornavidayla deliği büyütelim bir boncuk içine girecek kadar böylece devam edelim cünki daha sonra lambamız yandiginda o boncuklar cok guzel ışık saçacak :))ha bu arada kabagın üst kısmınıda keselım ordan çünki lambanın kordonu geçecek şekilde tornavida yardımıyla delelim elimizdeki boncukların ebatına göre delikleri yaptıktan sonra geçelim kabağımızı boyamaya rengi size kalmış boya kuruduktan sonra güzelce vernikliyelim oda kruduktan sonra deliklere boncuklarımızı yerleştirelimm ee ondan sonra bir tek geriye ne kaldı tabıkı tavana elektirik aksamını yaptırmaya biraz el oyalayıcı ama ortaya çıktığındada cok hoş bir görüntü sevgiyle kalın can dostlarımmm

5 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok becerikli hatunsun vesselam..Kimin aklına gelirdi kabaktan lamba yapmak..)Annen görmeden haklıydı,gördükten sonra kocaman bir aferin almışındır şekerim..Ellerine,kollarına,o pırlanta gönlüne sağlık canım..Öpüyorum kocaman seni..Sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

Annen nerden bilsin kabagin muhtesem güzellikte bir lamba olacagini,ugrastirmis ama tam bir sanat eseri gibi emegine saglik

Egeden Tarifler dedi ki...

Ben bunlara bayılıyorum, ilk defa Şirince'de görmüştüm, daha sonra Bodrum'da rengareng taşlarla yapılmış olanları gördüm, çok güzeller ama epey pahalıya satıllıyorlar, kendin yapabilmek en güzeli eline sağlık canım :)

Gönül dedi ki...

aaaaaaaaaaaaa o ortadaki benimmiiiiii:))) süpersin öznurum ellerine sağlık..hemen getir kabağımı:))))) yarın akşam işin yoksa gel kavağga gidicez asu hocaya:))) hint kınasınıda getir kanılı bizi..kabağımıda getir kabakla beni:)))))) öpüyorum bebişim...sevgilerimle

oznurunelemekleri dedi ki...

evet canlarım canım annem koyden geldıgınde sok olacak su kabaklarını gorunce buda işte ayrı bir zevk kabakların tohumlarınıda sakladım anneme yıne verecem eksın tarlaya bır suru su kabagım olsun dıye :))))))

Yorum Gönder