Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

12 Haziran 2010 Cumartesi

ANALI KIZLI

Bu sabah arkadaş gurubumla kavakta kahvaltı yaptık orda cok güzel vakit geçirdikten sonra canım arkadaşlarım gönül ve gülcanla birlikte nurhana kahve içmeye gittik orda bol kahkahalı bir saatin sonunda evin yolunu tutum her şey cok güzelde istanbulda trafik insanı cok yoruyor
biraz dinlendikten sonra ne yemek yapsam moduna girdim yarında bir etkinliğe katılacağımdan ertesi günün yemeğini akşamdan yapayım dedim ve bu güzel yöresel yemeğimi sizinlede paylaşmak istedim biraz zahmetli olsada bir o kadarda lezzetli zahmetli olduğundan cok sık yapmıyorum işin acıkçası onun içinde evdekiler bayram edecekler :))yemeğimiz küçük küçük içli köftelerden oluşuyor onlarda anaları oluyor içleri dolu olduğundan birdeiçi boş olan köfteler var onlarda kızları oluyor yemegimizin :))) gelelim tarifimize
MALZEMELER:
daha önce sizlere içili köfte tarifini ayrıntılarıyla vermiştim o malzemlerin yarısını kulanın köftelerde ceviz büyüklüğünde olacak ben kişi başı tabakta 3-4 adet annası olacak şekilde yaptım
geri kalan köftenin hamurundan içi boş köfteler yapacağız fındık büyüklüğünde köfteler yapıp parmağımızın ucuyla biraz üzerlerine bastıracagız
2 su bardağı haşlanmış nohut
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 limonun suyu
tuz, kuru nane
1 çay bardağı zeytin yağ
YAPILIŞI:
Bir tencereye yarısı kadar su doldurup kaynatalım içine tuz ve limon suyunu ilave edelim
ceviz büyüklüğünde yaptığımız içli köftelerimizi ve fındık büyüklüğündeki köftelerimizi kaynayan suya katalım kaynamaya bırakalım diğer yanda küçük bir tavada yağımızla salçalarımızı kavuralım kuru nane ve birazda arzuya göre kırmızı pul biber ekliyelim salçalı malzememiz iyice kavrulunca pişmekte olan köftelerimize ilave edelim nohutlarıda ilave ettikten sonra yemegimizin pişmesini bekliyelim

7 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Süperrrr.Bayılırım.Çok zahmetli ama dediğin gibi,uğraş dur,beş dakikada bitsin hepsi :)Emeklerine sağlık.Sevgilerrr..

sarımutfak-hande dedi ki...

hiç yapmadım ama çok duydum nefis görünüyor ellerine sağlık canım
sevgilerimle

YeMeK vAkTi dedi ki...

ben seni nasıl izlemeye almamışım yahu öznur abla şaştım kendime:))

sen yap biz yeriz bu çok el oyalar şimdi:)

eldivenlerim dedi ki...

değişikmiş;) enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

meleginmarifetleri dedi ki...

Bayılırım bu yemeklere ellerine sağlık öznur...

Damak Tadı dedi ki...

İnşllah bir gün tadarız Öznurun melekleri..Yerim ben seni yerimmm..Ellerine kollarına sağlık tatlım..İnşallah tüm hayallerin gerçek olur canım..SENİ ÇOK SEVİYORUMMM!

Egeden Tarifler dedi ki...

Hiç yemedim daha önce ama lezzetli bir yemeğe benziyor, eline sağlık.

Yorum Gönder