Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

7 Haziran 2010 Pazartesi

İÇLİ KÖFTE


Canım arkadaşlarım ben genelde hafif kolay yapılan yemeklerden hoşlanırım ama bu demek değildir ki zor yemekleri yapamam :)) benı yakından tanıyanlar bilirlerki zor yemekleride yapmak sunmak buyuk bir zevktır benım ıçın onun içinde biraz da zor bir tarif olsun dedım arkadaşlarımın favorisi olan içli köftemin tarifini verem her ne kadar trakyalı olsamda eşimden dolayı daha cok adanalıyım onun içinde bu güzel lezzeti yapmayı öğrendim iyide etmişim :)))bakın şimdi sizlere gönül rahatlıyla tarifini verebiliyorum şimdiden afiyet olsun ......

MALZEMELER:
Köftenin içi için gerekli malzemeler :
1kg kıyma dana kuzu olursa daha güzel oluyor
1 paket teremyağ(250gr)
1 kg soğan
1;5 su bardağı kırık ceviz
1 yk biber salçası
1 yk domates salçası
1 demet maydanoz ( ince kıy)
1 yk nane
1 tk pulbiber
1 çk karabiber

İÇ HAZIRLANIŞI:

Soğnaları ince ince kıy (kesinlikle rondodan geçirmeyin ) soganı kavuracağınız tencereye koyun yağla birlikte kavurulmaya başlayınca kıymayı ilave edin iyice kavrulunca salçaları ilave edin en son baharatları vede cevizi ilave edin ocaktan alıp soguyup donmaya bırakın

KÖFTESİ İÇİN MALZEMELER:

1 su bardağı irmik
3 su bardağı köftelik ince bulgur
2 tatlı kaşığı tuz
1 yk biber salçası
1 yumurta
4 su bardağı un

HAZIRLANIŞI:

Derin yoğurma tepsisine bulguru ve irmiği koy üzerini gececek kadar sıcak su dök ben böyle yapıyorum (ama adanada yavaş yavaş el ıslatılarak yogurluyor bulgur ve ırmık ben işin kolayına kaçtım yani ) burlgur ve irimik iyice şişene dek bekletelim malzemeler şişip soğuyunca yumurtayı ,salçayı ve 3 su bardağı su ilave ederek yoğurmaya başlıyalım hamurumuz iyice macun kıvamını almalı yoksa pişerken dağılır

YAPILIŞI:

Hamurumuzu yoğurduk kıymamızda dondu gelelim köftelerimizin yapılışına elimizi bıraz ıslatarak ceviz büyüklüğünde bir parca alalım hamurdan elimizde küçük bir kuyu şeklini verelim ihtiyaca göre arada bir elimizi ıslatalım köftemizin dişını incecik açalım bır yemek kaşığı kadar iç malzemeden kuyunun içine koyalım baş parmagımız ve işarat parmağımızı sıka sıka köftemizi kapatalım köftelerimizi böylece tamamlıyalım bu malzemelere göre köftelerin büyüklüğüne göre aşağı yukarı 45 adet içli köfteniz olacak :))

PİŞİRİLMESİ :

Büyük bir tencereye tencerenın yarısını geçecek şekilde su bir limon suyu 1-2 tatlı kaşığı tuz koyup suyu kaynatıcaz su kaynayınca suyun içine tencerenin ebatı kadar köfte koyun köftelere haraket alanı bırakın söyle bır delikli süzgeçle karıştırın köfteleri pişmeye bırakın köfteler su yüzüne doğru çıktığında köfteler pişmiş demektir servis tabağina alabilirsiniz servis yaparkende
yanında limon ve eritilmiş tereyağ üzerlerine gezdirerek afiyetle mideye gönderebilirsiniz .
Olabildiğince acıklayıcı anlatmaya çalıştım can dostlarım saglıcakla kalın .......





7 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

öznur abla benimkileri kızart kızart ekstra kalorili olsun:)) elceğizine sağlık

Damak Tadı dedi ki...

Öznur'umun melekleri,Gönül'üm bunlardan kaç adet yemişti??Pardon!!Duyamadım yüksek sesle söylermisin lütfen!!Ellerine sağlık canım benim..Kocamanından öpüyorum..Sevgilerle..

Meraklı dedi ki...

Sevimli sevgili ablacığım,
Bu tarifinizi ilk söz ettiğiniz günden beri, sabır ve sükûnetle bekliyordum.

Demek ki, kısmet bu güne kalmış. Buna benzer özellikleri olan yemeklere meraklı biri olarak, tarifinizi keyifle okudum.

Ayrıca resimlerini de dikkatle seyrettim. Gerek tarifiniz, gerekse içli köfte resimleriniz fevkalade güzel. Tatmamış olsam da; zahmetleriniz için ellerinize sağlık der, başarınız için tebriklerimi sunarım.

gulay dedi ki...

cok guzel anlatmissiniz, elinize saglik, 4 su bardagi un ve 3 su bardagi su dogru di mi? bir yanlislik yok. denemek istedigim icin soruyorum. cok sevgiler.
gulay

oznurunelemekleri dedi ki...

sevgili meraklı güzel sözlerin için tşekkür ederimm bakalım gerçekleştirebilirsem içli köftelerimi net üzerinden satışa sunmayı planlıyorum daha sonra zaten tam olarak burdan hebre vereceğim sevgilerimle

gülaycığım herkesin anlayabileceği bir dille anlatmaya çalıştım hanı derler ya kulak memesi kıvamında olacak dıye tam öyle bir kıvam alacak köfte hamurun istersen sen önce suyu ilave et sonrada unu yogurdukcada anlarsın zaten ilk kez yapacaksanda köfteyi bence bu malzemelerin yarısını kullan canım baktın gördün yapamadın sitemde avcı böreği var iç malzemeyle onu yaparsın cokkk öptümm

Serap dedi ki...

Ben de kızarmışını tercih ederdim ama; bunlara da hiç hayır diyemeyeceğim. Ellerinize sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

senin köftelerin metini çok duydum çok:))) demek bunlarmış ellerine sağlık canım harika görünüyorlar
sevgiler

Yorum Gönder