Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

25 Mayıs 2010 Salı

BEZELYE ÇORBASI

dün akşam yine harika bir etkinlik daha yaşadık canım arkadaşlarımla insan bu kadarmı çok eylenir yemek yaparken gerçi sizlerde benim gibisinizdir mutfakta mutlu olanlardan birde tabiki sevdiğin bir kaç arkadaşında yanındaysa deymeyin keyfime zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık bile gülmekten artık karnımız agrıdı canım gönülüm artık göz yaşlarına boğuldu gülmekten :))) bu güzel etkinlikte yaptığımız bezelye corbasının tarifini verem bari gerçekten harika bir lezzet bu çorbanın bır beyaz şaraplısını bırde şarapsızını yaptıkk ıkısıde mikemmel oldı arkadaşlar şidetle tavsiye ederimm ....

MALZEMELER:
400 gr bezelye (biz iglo kulandık)
1 orta boy sğan
2 diş sarmısak
100 gr krema
1;5 su ç.k un
1 ç.k tereyağ
1 kahve fincanı sıvı yağ
5 bardak tavuk suyu

YAPILIŞI:


ilk önce soganları ve sarmısağı doğruyoruz tencerede yagla pembelesenedek kavuruyoruz
ardından unu ilave ediyoruz unuda bıraz kavurduktan sonra tavuksyunu azar azar ilave ediyoruz tüm tavuk suyunu ilave ederek kaynamaya bırakıyoruz kaynayan suya keramayıda ekliyoruz ve tabiki corbanın asıl sebebi bezelyeleride 5 dak kaynatıktan sonra tuzunu ayarlıyoruz karabiberlede tatlandırarak corbamızı bilendırdan geçiriyoruz corba kasesine aldığımızda kıtır ekmeklerle servis yapıyoruz afiyetle içiyoruzzzzz.....
NOT:arzu ederseniz soğanları kavuruken bir cay bardağı kadar beyaz şarapta ilave edebilirsiniz

sağlıcakla kalın canlarımm

5 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

bu çorba hakketten mükemmeldi yapacağım kesin

NiLaY dedi ki...

hiç yemedim, ilk fırsatta deniycem :) ellerinize sağlık..

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhabalar,
Ayşe Yaman'ın sponsorluğun da yaman etkinlikler çerçevisin de KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizde davetlimsiniz. Ayrıntılar için mutfaktayimm.blogspot.com adresim'den bana ulaşabilirsiniz. Harika tarif ve fotoğrafınızı bekliyorum...
Sevgiler...

mandalincikmazi dedi ki...

Neşeniz bol olsun dostluklarınız daim olsun arkadaşlarla hoş vakit geçirmek çok güzel insanın dinlendiriyor deşaj oluyor insan...
Bezelye çorbasını daha önce hiç içmedim merak ediyorum en kısa zamanda denemliyim...
Ellerine sağlık canım afiyetler olsun.....

sarımutfak-hande dedi ki...

harikaydı bende yapacağım evde
ellerimize sağlık mutlu aşçı arkadaşım:)))

Yorum Gönder