Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

10 Mayıs 2014 Cumartesi

dondurmalı irmik helvası

dün akşam misafirlerim vardı sevgili gönül özlem yıldız ve tabiki birde kızçelerimiz gönülün içli köfte krizini gidermek için düzenlenmiş bir yemek :))) nasılsa o kadar çok yiyecek ki ardından helva kavurma telaşına girmiyelim dedim baştan kavurdum helvayı :))) canım arkadaşım yüce rabbim seni tüm sevdiklerine bağışlasın sohbet harika zamanın nasıl geçtiğini anlamadık...........tekrar beklerim canlarım ..........
biz gelelim tarifimizin MALZEMELERİNE


2 su bardağı irmik
2 su bardağı şeker
2 su bardağı süt
100 gr tereyağ
100 gr teremyağ
1 paket dolmalık fıstık
ve servisi için dondurma ben kaymaklı kullandım


YAPILIŞI
irmiği kavuracağımız tencereye ilk önce fıstıkları alıp rengi biraz değişene dek çevirelim sonra yağları tencereye atıp ermesini sağlıyalım ve sabırla irmiğimizde ilave ederek kavurmaya başlıyalım irmiğin rengi iyice dönene dek kavurma işlemine devam edelim  diğer yandan bir kapta şeker ve sütü karıştıralım irmiğin iyice kavrulduğuna kanat getirince şekerli sütümüzü irmiğe ilave edelim irmik göz göz olana dek pişirelim ocaktan aldıktan sonra kapak arasına havlu peçete koyup demlenmeye bırakalım servis ederikende ben kaseye folyo yerleştirip onun içine çukur şekil vererek ortasına dondurmayı üstüne tekrar helvadan ilave ederek kaseyi ceviriyorum folyonun gorevi helvanın daha rahat kaseden ayrılması afiyet olsun canlar


0 yorum:

Yorum Gönder